.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
... نوبت به ملت رسيد
فرصت هنرنمايي تبليغاتي داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي و جناحها، احزاب و گروه‌ها و ائتلاف‌هاي متعددي كه براي حمايت از آنها به ميدان آمده اند و نيز تلاش نامزدهاي منفرد همگي به پايان رسيده است و نوبت به ملت رسيد ...
... نوبت به ملت رسيد

فرصت هنرنمايي تبليغاتي داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي و جناحها، احزاب و گروه‌ها و ائتلاف‌هاي متعددي كه براي حمايت از آنها به ميدان آمده اند و نيز تلاش نامزدهاي منفرد همگي به پايان رسيده است و نوبت به ملت رسيد

ملت آگاه ايران در حال آماده شدن براي رقم زدن صفحه‌اي جديد در تاريخ جمهوري اسلامي مي‌شوند و مي‌روند تا بلوغ سياسي و عزم و اراده ملي براي تداوم مردم سالاري ديني را به نمايش بگذارد.

كارنامه عملكرد گروه‌هاي مختلف سياسي واغلب افرادي كه بصورت منفرد در معرض راي مردم هستند در حوزه‌هاي مختلف ، نيز پيش روي ملت گشوده است و حتي براي ارزيابي و مقايسه نيازي به مراجعه به حافظه تاريخي هم نيست .

حافظه ملت ايران ارزيابي نسبتا دقيقي از شعارها و عملكردهاي گروه ها و جريانات سياسي كه در سه دهه گذشته بر سر كارآمده‌اند دارد.

مردم ايران همچنين شناخت خوبي از ميزان پايبندي به استقلال و عزت ملي و پايداري در برابر دشمني‌هاي بيگانگان و دفاع از حقوق بين‌المللي از جمله در سال‌هاي اخير، دفاع از حق برخورداري از فن آوري صلح آميز هسته اي، در برابر زياده خواهي قدرت‌هاي جهاني را در پرونده گروه‌ها و احزاب سياسي ،دارد.

يكي ديگر از مهمترين شاخصه‌هاي تاثيرگذار در انتخاب ملت ، روشي است كه احزاب و گروه‌ها و ائتلاف‌هاي مختلف و فعالان سياسي وابسته به آنان دربرابر دشمنان ملت ايران اتخاذ كرده اند.

مروري كوتاه بر موضع‌گيري هاي گاه به گاه مقامات آمريكايي به عنوان شناخته شده‌ترين دشمنان ملت ايران و رسانه‌هايي كه با استفاده از بودجه رسمي مستقيم يا غير مستقيم آمريكا عليه مردم ايران فعاليت مي‌كنند، نيز مي‌تواند به اين شناخت كمك كند، همانگونه كه حضور رسمي يا نيمه رسمي بعضي ازفعالان سياسي شناخته شده درصف سربازان جنك رواني آمريكا عليه مردم ايران، مي‌تواند شاخصي كلي براي شناخت عملكرد جبهه‌هاي مختلف سياسي در برابر دشمن ارزيابي شود.

ملت همچنين تبعات طرح و اجراي سياست‌هاي تاثيرگذار در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و ديني را نيز از ياد نبرده است . سياست‌هايي كه گاه از بي‌تفاوتي و ولنگاري در حوزه فرهنگ ، تا تزريق التهاب و تنش‌هاي سياسي و اجتماعي، يا فراهم ساختن زمينه براي وهن باورهاي مقدس را شامل شده است. عقل جمعي مردم ايران شناخت مناسبي از ريشه‌هاي شكست‌ها وپيروزي هاي مختلف دارد و همه اينها در انتخاب ملت براي فرستادن نمايندگان به مجلس شوراي اسلامي تاثيرگذار خواهد بود.

انتخابات مجلس هشتم ، آغاز فصلي تازه است كه ملت، بر اساس آن براي دوره‌اي چهار ساله نمايندگان خود را به مركز قانون‌گذاري و تصميم‌گيري مي فرستد. فصلي كه سه دهه تجربه و هفت دوره قانون‌گذاري مجلس را پشت سر دارد و مي‌تواند از آن تجربه براي انتخابي دقيق تر و سنجيده تر اقدام نمايد.

انتخابات مجلس هشتم از زاويه‌اي ديگر نيز بسيار مهم به نظر مي‌رسد، و آن صرف حضور در صحنه‌هاي مهم اجتماعي - سياسي مانند انتخابات است، كه ممكن است از عوامل متعددي تاثير پذيرد.

امواج گلايه‌گذاري هاي سياسي و جار و جنجال‌هاي بي‌محتوا كه طي سال هاي اخير گاه به خستگي و آزردگي خاطر ملت ايران انجاميده است، ممكن است نوعي دغدغه خاطر نسبت به ميزان مشاركت در پاي صندوق‌هاي راي به وجود آورده باشد، اما واقعيت آن است كه مردم به خوبي مي‌دانند كه براي تعيين سرنوشت سياسي آنان هيچكس شايسته تر از خودشان نيست . بنابراين صرف نظر از همه گلايه‌هاي احتمالي يا دل آزردگي‌هايي كه ممكن است به هر دليلي به وجود آمده باشد، مردم بايد براي رقم زدن سرنوشت اجتماعي - سياسي خويش به ميدان آيند كه عدم حضور هيچ دردي را دوا نمي‌كند.

شركت در انتخابات حق هر ايراني واجد شرايطي است كه ناشي از زندگي اجتماعي او است. بنا براين احقاق اين حق يا بي‌اعتنايي به آن تنها بر زندگي خود فرد اثر نمي‌گذارد كه بخواهد از آن صرف نظر نمايد يا نسبت به ايفاي آن اقدام كند. بلكه حضور تك تك مردم ايران در انتخابات مختلف و از جمله انتخابات مجلس شوراي اسلامي ، به عنوان يك حق اجتماعي ناشي از زندگي جمعي، امري است كه بي‌اعتنايي نسبت به آن مي‌تواند گونه‌اي از بي اعتنايي به حقوق ديگران نيز تلقي شود، و سابقه انتخابات متعدد در ايران نشان مي‌دهد كه ايرانيان هرگز نسبت به اين مهم بي‌اعتنا نبوده اند.

اكنون كه نوبت به ملت رسيده است ، بايد منتظر ماند و ديد كه جمعه ‪۲۴‬ اسفند روزاحقاق حقي اجتماعي توسط همه افراد جامعه باشد و ملت تا كنون ثابت كرده است كه نسبت به حقوق اجتماعي خويش حساس بوده و به خصوص در شرايط ويژه داخلي و بين‌المللي كه در آن قرار داريم اين حضور مي‌تواند ثمرات با ارزشي براي مردم و حتي نسل‌هاي آينده در پي داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 اسفند 1386

اكنون كه نوبت به ملت رسيده است ، بايد منتظر ماند و ديد كه جمعه ‪۲۴‬ اسفند روزاحقاق حقي اجتماعي توسط همه افراد جامعه باشد و ملت تا كنون ثابت كرده است كه نسبت به حقوق اجتماعي خويش حساس بوده و به خصوص در شرايط ويژه داخلي و بين‌المللي كه در آن قرار داريم اين حضور مي‌تواند ثمرات با ارزشي براي مردم و حتي نسل‌هاي آينده در پي داشته باشد.


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.246 seconds.